wanhat 2013

Mulle on jonkin verran tullut kysymisiä ensi kuun vanhojen tansseja koskien, millainen mekko mulla on, miten laitan hiukset ynnä muuta. Sanotaanko, etten ole oikeasti paljonkaan ajatellut asiaa sen kummemmin esiteltäväksi täällä blogin puolella ennen itse tansseja, mutta kun uteliaita on nyt tullut ilmi, ajattelin antaa vähän sneak peakia.

Ensinnäkin, mekko ei ole omani. Sovittiin jo viime kesänä serkkuni tyttöystävän kanssa saavani hänen vanhan mekkonsa lainaksi, pitihän sille saada uudestaan käyttöä! Oon sovittanut sitä parikin kertaa, mutten ole saanut aikaiseksi kuvauttaa sitä, ehkä ihan siitäkin syystä, ettei mulla ole halua julkaista siitä etukäteen kuvia. Rakastan mekkoani jo nyt! Koska en mekkoa uutena ostanut enkä myöskään mistään liikkeistä vuokrannut, en joudu maksamaan siis yhtään mitään mahdollista pesulamaksua lukuunottamatta. Mulle oli alusta selvää, etten tule ostamaan usean sadan euron tylliunelmaa, sillä sitähän en uudestaan tule kuitenkaan käyttämään. Rahansäästöä sanoisinko, enkä koe jääväni mistään paitsi, koska tuttavani mekko on täysin sellainen, minkä olisin voinut uutenakin valita. Värinä toimii kauniin punainen sekä mallina ihan perus olkaimeton. En osaa valitettavasti kuvailla sen tarkemmin, koska tämä iltamekkotermistö ei ole ihan omaa alaani :-D Kolmen viikon sisällä tulette näkemään siitä sitten kuvaa, joten luotan kärsivällisyyteenne, eihän se nyt niin iso juttu ole.

Aloin miettiä tätä kirjoittaessa, mitäs hemmettiä minä jalkaani pistän? Kuitenkin näillä näkymin pyörähtelen äitini vanhoilla kerran käytetyillä hääkengillä (kätevää olla samaa kokoa) sekä käteeni pistän hanskat. Luultavasti tulen myös penkomaan edellisenä iltana äipän kanssa hänen korurasioitaan, mitä ranteeseeni laitan killumaan. Tykkään olla ajoissa liikkeellä!


En ole oikeastaan uhrannut paljoakaan ajatuksia hiusten suhteen, sillä oikeesti, onko sillä mitään väliä. Mua ei kiinnosta, miten ne on kiinni, kunhan pysyy helvetti pois mun silmien edestä, on tarpeeksi tasapaino-ongelmia ilman näköesteitäkin! Varasin kampaaja-ajan joskus syksyllä perhetutulta ja pitäisi mennä keskustelemaan tarkemmin asiasta, mutta saa nähdä. Ainoa kriteeri mulla on se, ettei se saisi olla liian "sliipattu", kireä tai kirjastotätimäinen. Koska pelkästään iltapuku on mun mielestä sen verran juhlallinen, voi vähän leikitellä hiusten kanssa! En omista mitään maailman sirointa hartialinjaa, joten oisi kiva saada jotain painoitusta muuallekin kuin päälaelle, joten osittain avoin kampaus olisi mukava. Mahdollista (paniikki)hikoilemista välttääkseen niska kuitenkin vapaaksi suurista tukkamassoista, vaikkein toisaalta sellaista omistakaan haha. Toiselle puolelle laskeutuvaa kaunista kiharaa, ehkä jotain koristetta sekaan. Ylläolevista kuvista ehkä tuo vasemmanpuoleinen on enemmän mieleinen, just sopivan sähäkkä! Toisaalta myös oikeanpuoleinen kiharainen nuttura on huikean kaunis, muttei vaan ehkä kuitenkaan tunnu ihan siltä omalta...


Mua melkein hävettää meikistä puhuttaessa - oon nimittäin tosi huono sellaisten asioiden kanssa. Okei, osaan tehdä rajaukset ja levittää huulipunaa, mutta siihen se sitten jääkin. Oon tanssiaismeikkiä miettinyt melkeenpä vielä vähemmän kuin kampausta, mikä mut tuntien johtaa siihen, että istun tanssiaamuna kello yhdeksän reikä reikä meikkaajan tuolissa, tietämättä paskatkaan mitä mun naamalle tapahtuu. Siltikään, asia ei mua oikeastaan taaskaan haittaa. Huono naamapäivä pilaa koko päivän sekä mun stressaavan aamun, joten voin ihan hyvin maksaa muutamia kymppejä perhetutulle upeesta meikistä. Osaapahan hän varmaan paremmin sovittaa meikin värityksetkin mekkoon ynnä muuta sellaisia juttuja, mistä minä en mitään ymmärrä hahhah! Oon miettinyt tosi kovasti sellaisten sumusilmien ja vahvojen huulten väliltä, mutten ole tullut mihinkään lopputulokseen. Alakulmassa näkyvä kaunis kuulas kiehtoo yhtä lailla kuin tummat ja dramaattiset sumusilmätkin. Toisaalta en uskalla ottaa turhia klovnivibariskejä, joten jätän ehkä ne rankimmat kokeilut muualle. Koska haluun hiuksiin vähän käkkärää sinne sun tänne, voi meikin jättää varmaankin vähemmälle. Turhaan siitä stressaamaan, mua kun ei yksityiskohdat turhia kiinnosta, voin vapaasti jättää asian sellaisen huolehdittavaksi, kuka tietää asiasta enemmän kuin minä.


Kärsin suhteellisen ikävästä atooppisesta ihottumasta, joka tykkää korostua tavallisesta enemmän näin talvisaikaan, mikä oli sanotaanko suurin syy ammattimeikkaajalle haluamiselleni. En käytä talvisaikaan yhtään meikkivoidetta (enkä oikeastaan muulloinkaan), vaan pidättäydyn näissä BB-voiteissa ynnä muissa kosteussävyvoiteissa, sillä meikkivoide ei vaan sovi mulle. Se paakkuuntuu, kasaantuu kuivaan ihoon ja uskokaa tai älkää - tämä on ärsyttävämpää kuin mikä muu tahansa akne. Kunnollinen ja kestävä meikkipohja on mun haaveissa tanssiaispäivälleni, sillä en halua korjailla ja lisäillä kesken päivän pakkelia naamaan. Koska mekkoni tuli suhteellisen puoli-ilmaiseksi, ajattelin voivani hemmotella itseäni kampaus -sekä meikkauskäynnillä ja nekin hei perhetutuilla. Vaikkakin mummoni kovasti yritti mua "kuvankaunista nuorta" suostutella hoitamaan asiat itse... Kaunis ajatus!

Postausta tehdessä tajusin sen, että vaikka koulussakin ollaan kavereiden kesken hehkutettu asiaa reilusti useampi kuukausi, ei mulla silti ole mitään kummoisempia toiveita koko asian suhteen. En koe katasrofiksi, jos kampaukseni sisältää vääränlaista kiharaa, huulipunani sävy on väärä tai kenkäni kerran jo käytetyt - on kyse vain yhdestä päivästä. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitkä alusvaatteet luokkatoverit aikovat mekon alle laittaa tai miten sokeroida bikinirajat - hei joku roti tähän touhuun! En tule käymään solariumissa, en laita ripsenpidennyksiä tai geelejä varpaankynsiin yhden tunnin tanssien tähden. En todellakaan mieti jatkojen asujani kuukausia etukäteen tai stressaa sitä, miten mekossani on liian vähän paljetteja helmassa. Tää koko vanhojen tanssien todellinen idea eli itse tanssiminen on jäänyt ihan toissijaiseksi asiaksi, sillä näistä on tullut jokin lukiolaistyttöjen oma paraatishow. Hanskat käteen peittämään rumat kynnet ja menoksi!

Täytyy kai myöntää, että tää tyttö odottaa enemmän saman illan jatkoja Siljalla, kuin itse stressiä tanssiaskeleista tai kompastumisia lavalla...

In English: I have my prom day coming next month and I can tell you - it's pretty stressful. I won't translate all the text but I'm planning my hair and makeup for the big day. Can't really decide...

I think prom is so unnecessary if we start to think about it more. It's like girls' own fashion show, everyone are just thinking about their own princess outfits and stuff, when the real thing should be dancing and having fun. If I'm honest, I'm waiting more our big party after...

8 kommenttia:

  1. Sama juttu, ei oikein nappaa syytää rahaa hullunlailla yhden päivän edustamisen takia. Odotan kanssa niitä jatkoja paljon enemmän:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, yks sielunsisko löydetty! totta turiset :)

      Poista
  2. Iida oon vieläki sitä mieltä et toi päivä oli turha ja oisin iha yhtä hyvin voinu nukkuu kotona xD mut risteilyy mäki odotin enemmä! Ja tais mennä hyvin (ehkä) koska en muista oikee mitää, haha

    VastaaPoista
  3. Tavallaan just niin ettei sitä nyt saa liian pitkälle mennä noitten kanssa, mut toisaalta ku se on vaan se yks kerta monelle ku pääsee tanssimaan wanhat ja leikkimään kerrankin prinsessaa (: Mut tosiaan se hinta ei silti takaa sitä, etteikö vois näyttää silti nätiltä, et juu. Ite en kyl jaksa ees ajatella mitään laivareissuja, okei abivuonna sitten varmaan meen, mut ei nyt... Turha tekosyy vaan päästä kännään. Blaah.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin nautin tottakai vähän tälläytyä ja laittaa itseäni nätiksi ja tanssahdella siinä missä kuka tahansa muukin tyttö! En vaan ymmärrä tätä hössötystä turhista asioista :-D

      Ja enhän tietenkään sanonut mitään kännäämisestä? Voihan sitä pitää hauskaa, vaikka ihan fiksusti nauttimalla:)

      Poista
  4. mä oon niin samaa mieltä et mitä sitä turhaan stressaamaan IHAN liikaa, mä ainaki (siis jos tanssin) tuun luultavasti kaatumaan rähmälleni miljoona kertaa et siinä ei oo kyllä väliä onks mul 100e:n meikki naamassa vai kaverin tekemä. :D sama just jotkut bikinirajat, hei hyi, mitä ne oikeen suunnittelee siellä risteiyllä tekevänsä .. ? :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, en mäkään jaksa stressata sellaisista asioista jotka eivät edes liity koko asiaan :-D Mä toivon, että Roopella pysyy tasapaino, etten mä ainakaan niin montaa kertaa kaatuilisi haha! Ja mäkin sain tutulta ;) Ei ihan noin paljon maksa!

      Ja en oikeesti tiedä XD ehkä vähän kärjistin hehe. en kestä tätä hössötystä enää kovinkaan kauaa, onneksi 19 päivää ja tää on ohi XD

      Poista

Copyright © 2015 · Designed by Pish and Posh Designs