day 2 in paris, part 2

Ruokailun jälkeen, lähdettiin jälleen jatkamaan matkaa!


Vähän ruokaa tarjolla siellä täällä! Mun mielestä toi tapa myydä viiniä kaduilla suoraan koreista oli jollain tavalla tosi... viattoman tuntuista. Viiniä sai tuolta aika lailla mistä vain - tuolla tavalla kaduilta  ja jopa ihan tavallisista marketeista ja mihin kellonaikaan huvitti. Time for daydrinking! Suomessa tämä ei todellakaan toimisi, mutta ehkä ranskalaiset ei nää viiniä ihan samalla tavalla humaltumisen merkeissä, kuten täällä päin.


Alettiin kävelemään pikkuhiljaa vähän toiseen suuntaan, kohti Pantheonia!





Pantheon yllätti mut aika reippaasti. En ollut odottanut sen olevan noin "kirkkomainen" - itseasiassa en ollut odottanut siitä paljon mitään. Mua melkeen alkoi hävettää tuolla kulkiessa, miten vähän olin ottanut etukäteen selvää paikoista, onneksi mulla oli asiantuntevaa seuraa jotka kertoivat kaiken tarvittavan.

Itse alakertaan mentäessä pääsi muistomerkeille ja Ranskan tärkeimpien edesmenneiden keksijöiden ynnä muiden haudoille. Paikka oli ihan pimeä, joten mua harmittaa edelleen, ettei mulla ole sieltä mitään todisteita, haha. Oli muuten mahtava, eikä lainkaan karmiva vaikka kellarissa muutaman sadan vuoden vanhojen hautojen vierellä talsikin.


Täytyy kyllä myöntää, tykkään ihan älyttämän paljon tuosta paikallisesta arkkitehtuurista. Vitsit ne ihmiset on siellä osannut rakentaa! Aika vaatimatonta porukkaa, sanoisinko.

Kun oltiin Pantheonista saatu tarpeeksemme, lähdettiin kävelemään pienelle välipalalle! Siitä pian kuitenkin jatkettiin Luxenbourgin puistoon...




Tuolla vilisi ihmisiä tapaamassa ystäviään, treffeillä (joo, ainakin sivusta päätellen) ja lukemassa kirjaa tai vain lapsiaan kaitsemassa, että hyvä kuin sekaan mahtui! Vaikka tuolla oli ilta-aurigon aikaan vielä tosi kaunista, en vain voinut olla miettimättä, millaista tuolla olisi kesäaikaan.

Päivä oli tosiaan ollut niin pitkä, kun tänne asti oltiin päästy, että alkoi pikkuhiljaa heikottamaan. Kävelty enemmän kuin laki sallii ja ehkä olin myös sen verran huonosti itseäni nesteyttänyt, että taisin simahtaa reilusti ennen yhdeksää vällyjen väliin. On se turistina oleminen niin vaativaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Copyright © 2015 · Designed by Pish and Posh Designs