Kaikella rakkaudella

Mulle iski ylppäreiden jälkeen ekaa kertaa vuosikausiin valtavan suuri hinku lukea. Muutamia vuosia sitten mun ahkera lukuharrastus jäi aika lailla koulun takia ajan puutteen, uusien harrastusten sekä jaksamisen vuoksi taaemmalle. En ole saanut vuosiin aikaiseksi kirjastokäyntejä tai edes kirjan avaamista, puhumattakaan lukemisesta. Onko mulla kohtalotovereita, joilta koulukirjat vie ilot muustakin kirjallisuudesta? Tietenkin lukuinnon lopahtamiseen on vaikuttanut myös moni muukin motivaation asia, mutta mulle laiskuus on tullut ylivoimaisena tässä asiassa - hyi tietotekniikka, kun pilasi mun keskittymisen!

Nyt kuitenkin koulun loputtua (ainakin vähäksi aikaa..) ja töiden alettua, innostuin uudestaan mun rakkaasta vanhasta harrastuksesta. Tuli myös pari päivää sitten mieleen, miksipäs en jakaisi lukukokemuksiani myös blogissa? Itse tykkään lukea niin sanottuja kirja-arvosteluja tai -vinkkejä, joten pistetään hyvä kiertämään!

Johanna Korhonen & Jeanette Östman: Kaikella rakkaudella

Mä bongasin tän kyseisen painotuoreen kirjan eräästä blogista ja tulikin kiinnostuttua siitä miltei heti. Mulla on itse aiheeseen mielipiteeni ja oon vahvasti homoliittojen kannalla, joten kirja pisti monessa kohtaa suututtamaan - kuka kehtaa kohdella muita ihmisiä tuolla lailla, kuten kirjoittajat kuvailevat? Ite kuvailisin kirjaa ajattelua herättävänä pätkänä. Jos on edes vähänkään kiinnostunut aiheesta tai meidän yhteiskunnan menosta, suosittelen ehdottomasti. Ja vaikkei olisikaan, suosittelen silti. Sitä luulee, että meidän Suomessa on suht tasa-arvoista, vaikka todellisuus paljastaakin suurta syrjimistä tätäkin vähemmistöä kohtaan.

Kirjalla ei paljoa pituutta ollut, mutta sisälsi senkin edestä asiaa. Useampi kirjoittaja, omat tarinansa ja erilaiset näkökulmat avartaa kyllä kummasti entisestään näkemyksiä. Silti mua surettaa, että vielä vuonna 2014 täytyy tällaista kantaanottavaa kirjallisuutta tästä aiheesta julkaista. Tää kyllä silti nousi yhdeksi lukemisen arvoiseksi kirjaksi. Jos ei homoutta ole itse kokenut, eipä siitä voi mitään tietääkään. Itse pidän isot peukut pystyssä, että avioliittolaki menis kaiken tän säätämisen jälkeen läpi.

Mulla lähtenyt jo käyntiin seuraava kirja, joten palaillaan samoissa merkeissä lähiviikkoina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Copyright © 2015 · Designed by Pish and Posh Designs