10 facts about me

1. Oon niin aamu-uninen, kuin ihminen voikaan olla. Mua ärsyttää kuunnella lauseita "miten sä kykenet vielä nukkua??" ja "mä ainakin aloitan aamuni aina kello 7 aamulenkillä" jne. Ei ole inhimillistä! Mä en saa aamuani käyntiin vapaaehtoisesti ennen kello yhtätoista. Tästä huolimatta en ole silti pommiinnukkuja, sillä pakollisiin menoihin oon aina ylhäällä silloin kun tarve. Mutta vapaapäivinä, ei todellakaan huvita nousta sängystä ennen puolta päivää! Ja silloinkin herätyksen kanssa. Mun luonnollinen rytmi sattuu menemään näin, luovimmillani sekä pirteimmilläni olen iltayhdeksän jälkeen.

2. Oon luonteeltani hurjan järjestelmällinen ja siisti. Oon kuulemma pienestä lapsesta asti tykännyt siivota leikin jälkeen jäljet ja järjestellä lelujani oikeisiin laatikoihin. Musta järjestys tuo viihtyvyyttä ja mulla onkin jo monelle tavaralle ulkomuististä määräytynyt paikka, missä sitä kuuluu säilyttää. Ja en tosiaan voi sietää, jos tietty tavara lojuu käyttämättömänä paikassa, missä sen ei kuuluisi olla. Viimeiset pari kuukautta toisen puoliskon kanssa samassa asunnossa asumista ovat koitelleetkin mun  kärsivällisyyttä, kun Tatu on tässä asiassa täysi vastakohta. Raukka Tatu.

3. Oon ollut lapsesta saakka tosi allerginen kaikelle ja saankin olla sekä ravintolaan että tuttujen luo kylään mennessä varovainen, mitä on luvassa. Ruokalistoja pitää kyttäillä ja emännältä kysellä lemmikkien perään etukäteen. Myös siitepölyt, luonnonkumi sekä osa kosmetiikasta on ehdottomia ei-listalle kuuluvia juttuja. Puhumattakaan sitten tästä mun atooppisesta ihosta ja sen oireilusta pakkaseen sekä kosteuteen. Kyllä se ihottuma kuulkaas sattuu ja ei, se ei aina lähde yhdellä rasvauskerralla pois. Ja ei, se ei myöskään ole täysi vakuutus finnittömälle iholle...

4. Olen erittäin laiska laittautuja, ellei päivän aikana ole ohjelmassa muuta kuin kauppareissu tai salikäynti. Meikittömänä, kollarit jalassa ja tukka nutturalla päivä sujuu rennommin. Vaikka meikkaaminen ei useinkaan kiinnosta, osaan nauttia siitä kuitenkin silloin, kun sitä varten ei tarvtse nousta kuudelta aamulla haha.

5. Oon pihi. Tykkään pitää rahaa säästössä "pahan päivän varalle" ja mua ahdistaisi elää yli varojeni tai luoton varassa. En ymmärrä pikavippien ideaa tai ylipäätänsä joidenkin ihmisten logiikkaa siitä, ettei kaverilta lainatessa koskaan tarvitse maksaa takaisin. Mä lasken sentitkin ruokakaupassa ja varmistan, että ostan aina sitä halvinta vessapaperia. Tää myös johtaa siihen, etten shoppaile kauhean usein, mikä toisaalta saattaa vaikuttaa muulta tän blogin perusteella :-D Mä vaan satun harkitsemaan ostoksiani hyvällä tuurilla viikkokausia, joitakin isompia ostoksia mm. tietokonetta jopa vuosia. Mut on kasvatettu ideaan, ettei raha kasva puussa ja sen eteen pitää tehdä töitä - ja kovaa.

6. Oon muuttunut aivan valtavasti tän mun pienen blogihistorian aikana. Siinä missä nautin bloggaamisesta aivan hurjasti silloin 15-kesäisenä, oon nyt "oppinut" tai vähintäänkin alkanut kyseenalaistamaan blogimaailmaa ja sen pinnallisuutta. Mua on alkanut häiritsemään tää kaupallisuus ja rahan pyörittely tässä harrastuksessa, enkä yhtään tykkää ajatella bloggaamista elannon tienaamisena. Ja tämä oli vielä viisi vuotta takaperin viaton harrastus!

7. Rakastan kaikkea söpöä, kaunista ja varsinkin kiiltävää. Oon oikee harakka naiseksi ja pienet sisustusjutut onkin mun heikkous. Kynttilät, koriste-esineet, maljakot, kauniit korurasiat... Oon oikea kotihiiri, joten tykkään tehdä mulle tärkeimmästä paikasta mahdollisimman viihtyisän ja varsinkin kodikkaan. Mulla on paljon juttuja, mistä ei ehkä sisustuslehteen pääsis, mutta siihen en pyrikkään. Haluan mun kodista mahdollisimman oman näköisen ja mun painajainen olisi ehdottomasti kokovalkoinen mukamoderni ja terävä betonisisustus.

Mutta vaikka mua sisustuksessa kiinnostaakin tällaiset harakka-asiat, ei musta saa koruihmistä sitten millään. Milloinkohan viimeksi oon pitänyt korviksia...

8. Mun musiikkimaku voisi yllättää erittäin monen, jos sattuisi kurkkaamaan mun soittolistoja. Ulkonäkö saattaa pettää? Rehellistä musapostausta lienee siis tulossa lähiaikoina, jos kiinnostusta löytyy.

9. Vihaan sukkahousuja. Siinä vaatteessa ei sitten mikään toimi ja ovat aina epämukavat. Piru kun niitä on joskus käytettävä! Näihin samoihin inhoan-pitää-päällä -kategoriaan sopii myös mikä tahansa hiostava vaate (tekokuidut on kuulkaa paha, varsinki kesävaatteissa) sekä liian kireet pillifarkut.

10. Oon aivan pihalla, mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. Oon vähän seilannut parin vaihtoehdon välillä, mutta mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta mikään - ei ammatti eikä ala. Oon kateellinen niille, kenellä on haaveita ja mahiksia niitä totetuttaa. Mulla löytyis kyllä kunnianhimoa kehittyä, muttei oikeen hajua, missä sitä haluisin hyödyntää.

2 kommenttia:

Copyright © 2015 · Designed by Pish and Posh Designs